مهندس مهدی خرامش

                                                

نشست رسانه ای مدیرکل و معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات آذزبایجان شرقی برگزارشد.

بهمن حسین‌زاده  ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال شعار روز جهانی ارتباطات «دیتاهای بزرگ برای تاثیرات بزرگ» در جامعه است و شاخص‌ترین عملکردی که وزارتخانه در چهار سال گذشته داشته تجهیز27 هزار روستای کشور به اینترنت بوده است.

وی افزود: در استان در ابتدای سال 92 حدود 154 روستا از اینترنت پرسرعت ADSL برخوردار بودند و در حال حاضر تعداد یک هزار و 262 روستای استان از این امکان برخودار شده‌اند و بقیه روستاهای بالای 10 خانوادر در سال 96 از اینترنت بهره‌مند می شوند.

حسین زاده در عین حال خاطرنشان ساخت: 970 روستا در استان به اینترت LTE  و حدود 38 روستا به ارتباطات USO متصل شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در استان 36 درصد افزایش یافته و به حدود 100 درصد رسیده است، افزود: ضریب نفوذ تلفن خانگی در استان 42 درصد، رایتل 1.2 درصد، ایرانسل 34 درصد و همراه اول 64 درصد است.

این مسئول اذعان داشت: کاربران اینترنت پهن باند ثابت 117 درصد نسبت به آغاز دولت افزایش یافته و در حال حاضر حدود 490 هزار کاربر اینترنت پهن باند ثابت داریم و کاربران پهن باند سیار تا پایان 95 حدود یک میلیون و 320 هزار نفر است.

حسین‌زاده تصریح کرد: طول شبکه فیبر نوری داخل شهری استان 10 هزار کیلومتر بوده و بین شهری به حدود دو هزار و 560 کیلومتر رسیده است؛ این رقم در ابتدای دولت 1460 کیلومتر بود و 75 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در شاخص IDI در ابتدای دولت رتبه دهم را دارا بودیم و در سال 95 به رتبه پنج کشور رسیدیم و بعد از این راه سختی برای رسیدن به رتبه‌های برتر در پیش داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با بیان اینکه در پوشش تلفن همراه از 62 شهر استان 30 شهر از نسل چهارم اینترنت بهره‌مند هستند که در ابتدای دولت صفر بود و پوشش شبکه تری جی در 27 شهر وجود دارد، افزود: پرکیفیت ترین نسل چهار و چهار و نیم ایرانسل و همراه اول در استان ما وجود دارد.

این مسئول تاکید کرد: اصلی‌ترین بحثی که وزارتخانه دنبال می‌کرد ایجاد 100 هزار شغل در سال 95 برای کشور بود که تحقق یافت  و از این میزان 5 درصد در استان ما بوده و برای یک هزار و   760 نفر در استان شغل ایجاد شد.

حسین زاده ابراز داشت: از کارهای بزرگی که در زمینه تولید محتوا انجام گرفت حمایت از کسب و کارهای نو در حوزه فناوری اطلاعات بود.

وی از اخذ دو مجوز کمسیون وام وجوه اداره شده برای اپلیکیشن‌های موبایل و کمسیون وام وجوه اداره شده برای طرح‌های فناورانه خبر داد و گفت: تاکنون 27 شرکت ثبت نام کرده و برای 15 شرکت ارائه وام تصویب شده و 8 شرکت وام دریافت کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی توضیح داد: امسال همچنین پروژه جی نف (طرح یکسان سازی آدرس پستی ایرانیان) را با اعتبار 8 میلیارد تومانی که از طرح‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود در شهرهای تبریز، مراغه و میانه به بهره‌برداری رساندیم.

این مسئول یادآور شد: دفاتر ICT روستایی را فعال و اخیرا 17 دفتر ICT روستایی ایجاد کردیم که برای 25 نفر اشتغالزایی شده است.

حسین زاده همچنین به نصب هانی پات در 16 دستگاه اجرایی استان و عضویت در سامانه تعاملی مرکز ماهر، ایجاد واحد استانی توانمندسازی توسعه کسب و کارهای نوپا و تولید محتوا، ایجاد یکی از بزرگترین مراکز دیتاسنتر کشور در استان، تنظیم تفاهم‌نامه‌های طرح تکاپو با مشارکت فعال بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در حوزه فاوا و افزایش تعداد شهرهای تحت پوشش اینترنت نسل سوم، چهارم و چهارو نیم به 60 شهر اشاره کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی